نکات مهم در رژیم های غذایی لاغری و چاقی قبل از مراسم عروسی

فهرست عناوین این مطلب

بررسی انواع مختلف رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی، به دلیل جلوه عالی لباس‌های عروس در اندام‌های متعادل، موضوع داغ محافل عروس خانم‌ها است. برای آنکه در لباس عروس با بهترین اندام ظاهر شوید، مسلماً باید از تناسب خوبی در استایل خود بهره‌مند باشید. بدین ترتیب در صورت اضافه‌وزن یا کاهش وزن باید به رفع آنها اقدام نموده و تا حد توان اندامتان را به حد نرمال نزدیک سازید. چاقی و لاغری مفرط هر دو می‌توانند، برای شما مشکل‌ساز باشند و زیبایی و برازندگی را در لباس عروس از شما بگیرند. به همین دلیل در این مطلب به بررسی رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی و ارکان مهم آنها می‌پردازیم و شمارا برای رسیدن به وزن نرمال راهنمایی می‌کنیم.

رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی
رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی

بررسی معیارهای مهم در رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی

انتخاب یکی از دو رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی، متناسب با شرایط فیزیکی خانم‌ها، انبوهی از مزایای را عاید این قشر می‌سازد. اگرچه شاید تنها هدف این خانم‌ها درخشش بیشتر در لباس عروسی‌شان باشد و دیگر هیچ، اما در سایه مراعات این نکات مزایای دیگری چون بهبود کیفیت موها، کاهش استرس، رفع کم‌خونی و تقویت بینایی ناخواسته به سراغشان می‌آید که جالب‌توجه هستند. در ادامه به‌صورت تفکیک‌شده به نکات مهم و لازم‌الاجرا در هر دو رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی پرداخته و بدین ترتیب شمارا برای رسیدن به یک اندام ایده‌آل و متناسب برای خود یاری می‌رسانیم.

رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی
رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی

نکات مهم در رژیم غذایی لاغری قبل عروسی

به‌هرحال شرایط نادرست زندگی سبب شده، توجه به لاغری بیشتر از چاقی باشد. بدین ترتیب افرادی که به دنبال لاغری هستند، تعدادشان به‌مراتب بیشتر از افراد لاغر جویای اضافه‌وزن به نظر می‌رسد. بررسی رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی شمارا به نکات ارزنده‌ای باب دستیابی به‌ تناسب‌اندام می‌رساند. به همین دلیل در این بخش به‌صورت اختصاصی به دستورالعمل‌هایی می‌پردازیم که به شما کمک می‌کند تا قبل از عروسی چندین کیلو وزن کم کرده و همگان را از استایل زیبایتان حیرت‌زده نمایید.

آماده‌سازی شخصی غذا

شاید برای بسیاری تهیه غذای خانگی آن‌هم به‌صورت روزانه کار سختی باشد، اما اختصاص یک روز در هفته به این فعالیت چندان دشوار نیست. در این روز تا حد توان به تهیه غذاهای مفید فریز شده بپردازید یا میان وعده‌های سالم، مغذی و کم‌کالری را تهیه نموده و در طول هفته به‌مرور مصرف کنید. بدین ترتیب از غذاهای آماده رستورانی بی‌نیاز شده و وعده‌هایی سالم‌تر را برای خود تدارک می‌بینید.

تقویت قدرت نه گفتن

شاید این قدرت نه گفتن گاهی باید به خودمان باشد تا بتوانیم با خویشتن‌داری مسیر لاغری را به‌سلامت طی نماییم. ولی گاهی نیز در مهمانی‌ها حضور یافته و به دلیل معذور بودن، نمی‌توانیم از صرف غذاهای پرکالری و چرب پیشنهادی صرف‌نظر نماییم. به‌هرحال تقویت اراده یکی از راه‌هایی که به ما در لاغر شدن و لاغر ماندن کمک فراوانی می‌کند.

افزایش شدت تمرینات ورزشی

اگر تا حال چندان اهل ورزش نبوده‌اید، پیاده‌روی با سرعت تند 3 روز در هفته کفایت کرده و با افزایش سوزاندن کالری به کاهش وزن شما کمک می‌کند. ولی افراد حرفه‌ای باید برشدت تمرینات خود افزوده و از ترکیب ورزش‌های قدرتی، هوازی و تقویت عضله برای افزایش متابولیسم استفاده نمایند.

بررسی سلامت خواب

باید قبول کرد در رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی، خواب به‌عنوان یک تنظیم‌کننده متابولیسم بدن می‌تواند، عنصر مهمی تلقی شود. بدون در نظر گرفتن خواب کافی سلامت و سطح سوخت‌وساز بدن دستخوش تغییرات ناخوشایندی می‌گردد. بدین ترتیب در رژیم لاغری با تشدید تنش‌ها و استرس‌ها روند لاغری را کند یا به‌طورکلی متوقف می‌سازد. ازاین‌رو انجام حرکاتی مانند یوگا، تای چی، مدیتیشن و تنفس عمیق برای رسیدن به یک خواب راحت توصیه می‌شود.

کنترل اشتها با مصرف فیبر

اشتهای کاذب فکر و ذهن افراد چاق را چنان درگیر می‌سازد که پایبندی به اصول رژیم برایشان طاقت‌فرسا می‌گردد. در این برهه مواد غذایی حاوی فیبر به کمک آمده و افراد را در مهار گرسنگی با ایجاد یک احساس سیری کامل توانمند می‌سازد. بدین ترتیب از قدرت فیبرها دررسیدن به‌تناسب اندام در زمان تدوین رژیم خود غافل نشوید.

توجه به چربی‌های اشباع‌نشده و سالم

اگر چربی‌های اشباع‌نشده را به رژیم غذایی خود بی افزایید و در مقابل چربی‌های ناسالم را حذف نمایید، بخش عظیمی از پروژه لاغری را به‌سلامت طی کرده‌اید. چربی‌ها نقش تأثیرگذاری در اضافه‌وزن دارند و البته بدون آنها انرژی کافی برای انجام فعالیت‌ها را نخواهیم داشت. روغن‌زیتون، بادام، نارگیل و کانولا همگی جزء روغن‌های سالم بوده، اما در مصرف آنها نیز باید حد تعادل را رعایت نمایید.

نکات مهم در رژیم غذایی چاقی قبل عروسی

اگر خانم لاغراندامی هستید و احساس خوشایندی در هیچ‌کدام از لباس‌های عروس حین پرو ندارید، اضافه‌وزن تا شب عروسی برایتان از واجبات است. حال‌آنکه لاغری مفرط خطرهایی چون افت عملکرد سیستم ایمنی و بروز عفونت‌ها را نیز در پی دارد. به‌هرحال با رعایت نکاتی می‌توانید کمی چاق‌تر شده و علاوه بر زیبایی به‌سلامت بیشتری نیز دست‌یابید. در هر دو رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی تأکید بر حفظ سلامتی است و تمامی نکات آن سعی دارند، با رعایت این اصل مهم، افراد را به‌تناسب اندام برسانند. در ادامه بیشتر باب نکاتی که شمارا چاق‌تر، زیباتر و البته سالم‌تر می‌سازند، سخن می‌گوییم.

استفاده از گوشت‌های پرچرب

گوشت‌های پرچرب بخش مهمی از تغذیه افراد مایل به‌اضافه وزن را تشکیل می‌دهند. چربی‌های حیوانی توانایی بالایی در ساخت عضله دارند. بدین ترتیب بدون افزایش چربی بدن به‌اضافه وزنی اصولی دست می‌یابیم و سلامتی‌مان تضمین می‌شود.

افزایش مصرف میوه‌های شیرین

میوه‌های شیرین کالری بالایی دارند به همین دلیل است که افراد جویای لاغری را به پرهیز از آنها توصیه می‌کنند. ولی اگر شما هدفتان رسیدن به اوزان بالاتر است، قرار دادن تعداد فراوانی میوه‌های خوش‌رنگ در وعده‌های غذایی‌تان شمارا به این مزیت عالی می‌رسانند.

توجه به آجیل‌ها

آجیل‌ها حاوی مواد مغذی فراوان و حجم زیادی کالری مفید بوده و توانایی افزایش سطح کلسترول خوب خون را نیز دارند. ازاین‌رو عناصر مهمی در ساخت عضله به شمار می‌روند. در رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی به مصرف آجیل‌ها به‌منظور دستیابی به منیزیم، کلسیم و ویتامین E توصیه می‌شود. ولی در رژیم چاقی سعی بر مصرف بیشتر آنها بوده و در رژیم‌های لاغری به حد متعادل این عناصر غذایی اکتفا می‌کنند.

حل مشکل کمبود اشتها

اکثر افرادی که دارای وزن کمی هستند با مشکل کمبود اشتها درگیر می‌باشند. این امر سبب شده اضافه‌وزن برای آن سخت شود. برخی داروها بر اشتها تأثیر گذاشته و آن را کاهش می‌دهند، حتی در بعضی مواقع کمبود ویتامین‌ها در بدن سبب بروز بی‌اشتهایی می‌شوند. با برطرف نمودن این موانع بر سر چاقی می‌توانید، اشتهای خود را تحریک ساخته و کمی چاق‌تر شوید.

افزایش وعده‌های غذایی پرکالری

انتخاب وعده‌های بیشتر اما کوچک‌تر و مملو از پروتئین، کالری و مواد مغذی نیز راهکاری است تا به وزن خود بی افزایید. مواد غذایی مانند کره بادام‌زمینی، میوه‌های خشک یا اسموتی می‌توانند علاوه برافزودن حجم کالری مصرفیتان حس ناخوشایند سنگینی در معده را برایتان پدید نیاورده و به در مدت‌زمان کوتاه‌تری در شما افزایش وزن را ایجاد سازند.

انجام ورزش‌های قدرتی

انجام ورزش‌های قدرتی مانند کار با دمبل، هالتر و وزنه فرآیند عضله سازی را در بدن افزایش می‌دهد. بدین ترتیب فرد را مستعد اضافه‌وزن می‌سازد. با این توصیفات ورزش‌ها هم می‌توانند به کاهش وزن کمک کرده و هم به افزایش آن بپردازند. فقط باید نوع صحیح و درست آن را متناسب با نیازمان انتخاب نماییم تا اثربخشی مدنظرمان را از این فعالیت‌ها ببینیم.

ترفندهای مهم در رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی

ترفندهایی وجود دارد که برای حفظ سلامتی باید در هر دو رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی موردتوجه قرار گیرند. در این حالت صرف‌نظر از نیاز افراد به چاقی یا لاغری رعایت این نکات به‌منظور حفظ سلامتی الزامی است. این معیارها کمک می‌کنند، علاوه بر تجربه یک وزن ایده‌آل و دلخواه سلامتی را با تمام زوایای آن درک نمایید.

  • نکته اول: استفاده از آب‌میوه‌های صد در صد طبیعی به‌جای انواع نوشیدنی‌های صنعتی
  • نکته دوم: رعایت تعادل در مصرف ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین‌ها
  • نکته سوم: عدم حذف سه وعده غذایی اصلی درهرحال و در هر شرایط
  • نکته چهارم: استفاده از ترکیب گوشت‌های قرمز و سفید در رژیم غذایی
  • نکته پنجم: رعایت سکینه و آرامش در حین تناول غذا
  • نکته ششم: عدم مصرف غذا در حین راه رفتن به‌منظور جلوگیری از سوءهاضمه و ناراحتی‎های معده
  • نکته هفتم: برنامه‌ریزی غذایی مناسب برای حضور در مهمانی‌ها و محافل کلی
  • نکته هشتم: دوری از هرگونه استرس و اضطراب در هر دو رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی
  • نکته نهم: مصرف آب کافی و هیدراته نگه‌داشتن بدن به مدد این مایع حیات‌بخش
  • نکته دهم: دوری از رژیم‌های غیراصولی و مخاطرات جبران‌ناپذیر آنها

کلام آخر باب رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی

به‌هرحال داشتن یک استایل مناسب در شب عروسی و در جمع انبوهی از مهمان‌ها برای عروس خانم‌ها و حتی آقا دامادها مهم است. ولی این امر سبب نمی‌شود، ما سعی کنیم در این مدت کوتاه با تبعیت از یک رژیم غذایی لاغری و چاقی قبل عروسی غیراستاندارد، سلامت خود را به خطر بی اندازیم. رعایت نکات ذکرشده و پایبندی بدان‌ها تا حد زیادی شمارا به مقصودتان که کم کردن یا افزودن 5 ـ 6 کیلوگرم به وزن است، می‌رساند. ولی بیشتر از این مقدار به جد خطرزا بوده و به‌هیچ‌وجه در یک مدت کوتاه توصیه نمی‌شود.

پیمایش به بالا